Search This Blog

Tuesday 9 January 2018

Антропоморфизмът в рекламата

Антропоморфизъм
м., само ед. Спец.
1. Приписване на човешки качества върху природни явления и животни.
2. Представяне на божество в човешки образ.


Брандът е живо същество - диша, храни се, развива се, а понякога изчезва с течение на времето, ако не му предоставим грижата, от която се нуждае, за да процъфтява.

В този ред на мисли, всичко това е част от бранд персоната  или просто казано – как представяме нашия бранд, какъв е човешкият аспект на бранда, с който клиентът ще ни свързва, асоциирайки ни със живо същество, с което да комуникира.
 
Процесът на хуманизиране на марките е част от това, което може да се нарече антропоморфизъм на дадена марка, да я превърне в човешка, да й даде лице, да я обогати с истории и да се свърже с клиенти, които притежават подобни характеристики.

И така, как се осъществява процесът на антропоморфизъм на марката?

Клиентите предпочитат “човешките” марки, техните истории и концепциите, които надхвърлят цената или нуждата, които ги подтикват да направят покупката.
Личният почерк на бранда може да бъде изразен в символ или иконизиране - създавайки култура, в която душата на бранда е представата за неговия характер. Въпреки това, асоциацията с характер или живо същество е по-лесна за клиентите, за да декодират емоционалния смисъл на марката, тъй като физическите характеристики са покрити с емоционални.



Какво може да се обърка с марковия антропоморфизъм?

Представянето на атрибути, подобни на човешкия фактор, създаващи умствени състояния за марките, използващи процеса на антропоморфизъм, подтиква клиентите да прилагат своите вярвания за социалния свят, когато оценяват марката. Когато причисляваме човешки способности на даден бранд, ние му придаваме ценност и морална стойност. 

По този начин антропоморфното позициониране може да има отрицателни последици, ако марката се възприема като "отговорна" за своите нарушения.
В края на краищата, антропоморфизмът на марката може да бъде нож с две остриета; ако правим марките по-хуманни можем да създадем връзки и ангажираност с клиентите, но също така това може да позволи повече свобода за преценка, гледайки на марката като човек.

Ако брандовете се преценяват от клиентите като човешки субекти, те биха могли да очакват от тях да правят грешки като хората и по този начин да се свържат ефективно с клиентите. 



No comments:

Post a Comment