Search This Blog

Thursday 7 December 2017

Кой съм аз? Или повече за корпоративната идентичност.



Какво разбираме под понятието корпоратвна или фирмена идентичност? Това е в общи линии лицето на Вашия бизнес- неговите характер и визия.

Силната корпоративна идентичност подсъзнателно променя възприятията на потребителите за бизнеса и стойността, която този бизнес предлага. Ефективната корпоративна идентичност не само може да създаде лоялност на потребителите, но и дори да увеличи клиентската Ви база.



Четирите най-важни гледни точки за корпоративната идентичност са идентифицирани от Джон Балмер през 2003 г. - стратегическа идентичност, бизнес структура, визуална идентичност и организационна идентичност. Четирите елемента са жизненоважни и са взаимно свързани. Но корпоративната идентичност все повече се възприема като набор от визуални елементи, лога, цветови схеми, шрифтове, лозунги, символи, думи и дизайн, които визуално показват какво представлява бизнесът.

Корпоративната идентичност прави изявление за това как един бизнес или човек възприема себе си или как те искат да бъдат разглеждани от другите.

Ако корпоративната идентичност е физическият вид на вашата марка, идентичността на марката пък е начина, по който компанията иска марката да бъде видяна. Това би могло да включва чувство за личност или ценности, както и характеристиките и ползите от продуктите или услугите на вашата марка. Хубаво е да се отбележи, че идентичността на марката естествено включва културата, мисията и целите на компанията. Например, Google има жизнена, забавна, иновативна култура и работно място, което също е показано в тяхната марка и корпоративна идентичност.


Поддържането на последователност в корпоративната ви идентичност е от съществено значение, тъй като укрепва идентичността на марката във всяка точка, където клиентът се среща с вас. Затова е важно да се вземат под внимание всички пресечни точки, като платформи за социални мрежи, бюлетини и имейл маркетинг, брошури за продажби и други подобни.

За отделните детайли на корпоративната идентичност, ще посветим специални постове, навлизайки в дълбочина.




No comments:

Post a Comment